Ez több mint ház, ez otthon...

Otthon. Család. Tárgyak. Emlékek.

2012. április 30., hétfő

Kapros tokány

Ha megkérdezem a gyerekeket, mit főzzek, a válasz rendszeresen: kapros tokányt! Meg is értem őket, hisz amennyire egyszerű, annyira finom étek.
Évekkel ezelőtt készített ilyet nálunk Kinga húgom, azóta tartja magát a kedvencek listája élén. A családi ünnepekre is gyakran készül, s lehet mellette főételként bármilyen sült, a gyereksereg biztos ezt választja. Hogy miért? Kóstolás után ki-ki eldöntheti:-)
Hozzávalók:

  • 1 nagyobb vagy 1,5 kisebb csirkemell, kifilézve
  • 2-3 evőkanál olaj
  • só 
  • ételízesítő (elmaradhat)
  • 5 dl főzőtejszín
  • kis csokor kapor
Elkészítés:
A csirkemellet ujjnyi csíkokra vágjuk, sózzuk. Az olajon addig pároljuk, míg elfő a leve, s megpuhul. Hozzáadjuk a tejszínt, kevés ételízesítőt, az apróra vágott kaprot. Felfőzzük. Kissé be kell sűrűsödnie. ha mégsem, pici lisztet szórhatunk rá, s ezzel együtt főzni kevés ideig.
Párolt rizzsel vagy kifőtt tésztával tálaljuk. Mi rizzsel szeretjük jobban. Néha zöldséges rizst készítek hozzá, ezúttal simán készült.
A kaporról írtam itt. Egyik kedvenc fűszerem, bár nem használom túl sok mindenbe. Elsősorban káposztás ételekbe, savanyúságba, salátákba, sós sütikbe, ezek közül a kedvenc a kapros-túrós lepény. No és ebbe.
Nyáron van friss kapor, télire pedig apróra vágva, lefagyasztva teszem el. Szárítva nem szeretem, mert nem őrzi meg az ízét.

2 megjegyzés:

  1. Imádom a tokánynak készült ételt, és a kapros ételeket is. Nálunk nem mindenki szereti, de én nagyon.:)

    VálaszTörlés
  2. Tücsi, én is szeretem mindkettőt! Apukám állítólag nem szerette a kaprot, de Anyukám azért belecsempészte egyik-másik ételbe, soha nem panaszkodott:-) Férjem is hasonlót állított, s ő is megeszi.

    VálaszTörlés